JAK ZÍSKAT ČAS NA SVÉ ZDRAVÍ

22.4. 2018Tomáš Stankovský1046x0

Hodně lidí se mě ptá: „Jak začít žít zdravě?“ Když pak z rukávu tahám svá esa pro zdravější život, většinou mě všichni rychle utnou s konstatováním, že na to vlastně nemají vůbec čas. Nemít čas v dnešní době, kdy je snad i čůrání na záchodě rychlejší, je celkem zvláštní paradox. Jak se z tohoto bludu vymanit a najít si na sebe čas? Vždy hned z kraje vysvětluji, že…

Není to o času, ale prioritách

Vždy hned z kraje vysvětluji, že všichni máme každý den stejné množství času. Záleží ale, jak s tímto časem nakládáme. Zakopaný pes proto není v nedostatku času, ale v našich prioritách. Jestli chceme žít zdravě, musíme obětovat nějakou jinou aktivitu, která je pro nás v tuto chvíli méně důležitá než naše zdraví. Jinak to nejde.

Jak na to?

Metoda za všechny prachy

Tato metoda se dá použít na hospodaření s časem stejně tak, jako na hospodaření s financemi. Dost možná ji budete znát. Pomocí této metody si ve 3 jednoduchých krocích vytvoříte přesný přehled o vašem celém dni a sami se pak vědomě rozhodnete, co je pro vás důležitější.

1. Podívejte se na svůj den z ptačí perspektivy

V prvé řadě je nutné si udělat přehled o tom, jak vypadá váš současný den.

Vezměte si k sobě tužku a papír a začněte psát, co děláte celý den. Úplně všechno, od probuzení až po pusu na dobrou noc. Ano, sezení na záchodě tam pro jistotu taky napište. Čím více toho zaznamenáte, tím lépe. Možná si pak uvědomíte, že by některé činnosti, u kterých denně strávíte X minut vašeho života, šlo nějak zefektivnit nebo rovnou poslat k čertu. 😉

Zatímco si budete zapisovat jednotlivé aktivity, nezapomeňte si také poznamenat, kolik času jimi strávíte a jak se při jejich vykonávání cítíte. Je to důležité, abyste mohli dále hodnotit!

Garantuji vám, že se budete hodně divit, v jakých všemožných černých dírách se ztrácí váš drahocenný čas. 😮

2. Čas zúčtování, stanovte si priority

Jsme u lámání chleba. Přehled máme hotový, můžeme porovnávat.

Nyní si u každé aktivity stanovte známku od 1 do 5, jako ve škole. Tímto způsobem zjistíte, jak je pro vás daná aktivita v porovnání s ostatními důležitá. Jednička je TOP, tato aktivita musí za každou cenu ve vašem dni zůstat. 5 je totální propadák, o kterém jste doteď nevěděli, že se ve vašem životě vyskytuje a už ho nechcete ani vidět.

Jasný?

Tak do toho, ať to lítá! A pěkně svědomitě.

3. Přidejte nové činnosti

Doufám, že jste všude nenasázeli samé jedničky nebo pětky, to by bylo k ničemu.

Teď si pečlivě prohlédněte činnosti, u kterých jste známkovali nejhůře. Zde máte své časové rezervy. Tyto aktivity okamžitě ze seznamu, ale hlavně i ze svého života, vymažte. Na jejich místo přidejte činnosti nové, které budou mít něco společného se zdravím. Třeba každodenní vaření snídaně nebo cvičení. Výběr je na vás.

Jen pro ujasnění. Těchto pár nových aktivit (opravdu pár, žádné megalomanství) by mělo mít jistojistě známku 1, protože to je teď to nejdůležitější na světě.

Nebo snad ne?

Pomalu, ale jistě!

A máte hotovo!

Na závěr ještě zdůrazním, že smyslem této metody není drastické překopávání celého života. Naopak. Ideální je změny realizovat postupně, aby pro vás nebyly moc šokující a dokázali jste je udržet dlouhodobě. Celý tento postup pak můžete opakovat třeba každý měsíc a podle aktuálních výsledků přizpůsobovat svůj životní styl. Protože život je změna a nic netrvá věčně. 😉

Jestli si nevíte rady, s čím byste měli začít, přečtěte si některý z mých dřívějších článků anebo mi rovnou napište mail a společně určitě něco vymyslíme.

A jak jste vlastně dopadli?

Řeknete ještě někomu, že nemáte čas nebo raději půjdete s pravdou ven?

Mějte se krásně. 🙂

Tomáš

Kreativec se srdcem dobrodruha, věčný optimista a idealista, který na sobě musí vše vyzkoušet a jde si svojí vlastní cestou...
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tvé osobní údaje použiji pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů