10 pravidel zdravého životního stylu

29.3. 2015Tomáš Stankovský3253x0

Znáte 10 základních pravidel zdravého životního stylu? Žádná věda! Stačí pouze přijmout změnu za vlastní a vydržet. Nebojte se neznámých vod. Změny jsou v životě přirozené stejně jako změna partnera nebo změna zaměstnání a zdravý životní styl se po rozpolceném začátku stane nedílnou součástí sebe sama.

1. Věřte v to, co děláte, a nenechte se odradit

Věřte sami sobě a svým cílům. Pokud jste se již jednou rozhodli něco změnit, stůjte si za tím. Nepůjde to vždy rychle a lehce, ale když vytrváte a budete na sobě stále pracovat, můžete něco změnit. Zaměřte se na vybranou činnost a věnujte jí veškerý svůj čas. Odhodlejte se a změňte se. Změna je život!

2. Zdravé a nezdravé jídlo

Dejte na vlastní intuici, zdravý selský rozum a vnímejte své tělo. Konzumujte přirozené potraviny, které podléhají přírodním vlivům a rychle se kazí. Zapomeňte na průmyslově zpracované potraviny, které obsahují látky pro zlepšení jejich vlastností. Raději svůj nákup obohaťte o kus ovoce nebo zeleniny. U potravin dbejte na přirozenost, lokálnost, čerstvost, pestrost a jejich vhodnou kombinaci. Příkladem může být nahrazení tzv. „zdravé“ müsli tyčinky oříšky a sušeným ovocem, místo slazeného nápoje zvolte raději čistou (třeba i kohoutkovou) vodu.

3. Pohyb jako droga

Zhubnout jde i bez pohybu, ale s ním to jde mnohem lépe. Zpevnit tělo nebo nabrat svalovou hmotu bez cvičení už zřejmě nezvládnete. Každodenní zdravý pohyb k našemu životu patří. Hýbejte se denně, časem si zvyknete a už nebudete chtít nic jiného. 30 minut denně stačí. Pod pohybem si můžete představit cokoliv. Procházky se psem, Nordic walking, běh, plavání, volejbal i tanec nebo jóga jsou skvělou volbou. Výběr už je na Vás. Hlavně se hýbejte pravidelně s mírou a mít z pohybu radost.

4. Relaxace nutností

Aktivně se věnujte své relaxaci, Vaše tělo ji nutně potřebuje. Bez odpočinku nejste schopni podat adekvátní výkon. Neumíme se uvolnit a vypnout. Dopřejte si každý den potřebné množství odpočinku alespoň ve formě kvalitního ničím nerušeného spánku.

5. Pravidelnost tvoří zvyky

Náš organismus miluje pravidelnost, milujte ji i Vy a máte z poloviny vyhráno. Denní režim je základ pro vše. Pokud máte po většinu roku stabilní denní režim, Vaše tělo Vám zcela jistě děkuje. Pokud ne, je potřeba si zřídit pořádek. Začněte třeba pravidelným vstáváním každý den ve stejnou dobu a vydatnou zdravou snídaní.
I o víkendu. To je to nejlepší a nejjednodušší, čím můžete začít.

6. Důslednost je důležitá

Nikdo není dokonalý a chybami se člověk učí, ale nechybujte příliš často. Snažte se být důslední v tom, co děláte a když se něco nepovedete, poučte se z vlastních chyb a jděte dál.

7. Plány Vás podrží

Plánujte, plánujte, plánujte, ale hlavně nepřeplánujte! Nejsme stroje, ale lidé. Takže přiměřeně. Rozplánování základních nosných pilířů zdravého životního stylu jako jídelníček, trénink, práce apod., Vám určitě pomůže. Udělejte si například vždy v neděli čas a prostor pro rozplánování Vašeho dalšího týdne.

8. Vaření je zábava

Nespoléhejte se na to, že Vám někdo uvaří kvalitní jídlo. Pokud to jde, vařte si sami. Vaření je totiž opravdu snadné. Naučte se vařit jednoduchá, rychlá jídla a uvidíte, že Vás to začne bavit. Na vaření není nic složitého. Když si na něj dokážete vytvořit čas, určitě se Vám bude dařit a Vaše jídla Vám budou i chutnat. Příkladem může být má oblíbená pohanková kaše za pár minut.

9. Spokojenost nade vše

Základ všeho. Nedělejte něco, co Vás nebaví a nejste o tom přesvědčeni. Avšak pokud víte moc dobře, co chcete, nenechte se zastrašit nesnázemi a strastmi na Vaší cestě. Nic nejde tak lehce, jak bychom si přáli, ale nikdy to není tak složité a nemožné, jak se na první pohled zdá. A o tom to je. Jinak by ten život nebyl zábava. Dno dává základ vrcholu.

10. Berte všechno s rezervou!

Kreativec se srdcem dobrodruha, věčný optimista a idealista, který na sobě musí vše vyzkoušet a jde si svojí vlastní cestou...
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tvé osobní údaje použiji pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů