10 kroků díky kterým ráno vstanete

31.1. 2016Tomáš Stankovský3630x0

Už víte proč, ale nevíte jak? Jak začít ráno dříve vstávat a přitom to přežít? Bez problému. V dnešním článku vám představím pár jednoduchých kroků, které když aplikujete, zaručeně uspějete. Je třeba pouze chtít. Jdeme na to!

Začněte ráno

Vždy je ze všeho nejdůležitější začít. A v tomto případě doporučuji začít ráno. Když ráno brzy vstanete, večer půjdete dříve spát. A přesně toho chcete dosáhnout.

Vstávejte a odnaučte se válet

Je veliký rozdíl mezi vstáváním a válením se v posteli. Tady už totiž nejde vůbec o spánek a regeneraci, pouze o nežádoucí zvyk. A ten se dá samozřejmě přeučit. Takže od teď se ráno bude vstávat, ne válet. Vstávání je dovednost, která se dá tréninkem a pílí naučit, stejně jako každá jiná. Není to zázrak ani superschopnost určité části populace. Časem to půjde čím dál jednodušeji. 🙂

Běžte brzo spát

Jakmile začnete ráno brzy vstávat, zjistíte, že se vám chce jít i dříve spát. Logické. Je třeba se dostat ze zajetých kolejí a zbytečně večer neprodlužovat aktivní část dne. Běžte spát dříve, přesně o to vám totiž jde. Jakmile se toto naučíte, bude se vám ráno lépe vstávat.

Spěte dostatečně dlouho

Spánek je velice důležitý, proto ranní vstávání nesmí být na úkor délky spánku. Jde o posunutí vašeho zaběhlého režimu, který občas může hrát proti vám. Pokud v týdnu spíte málo a o víkendu tento deficit doháníte, možná je na čase něco změnit.

Budík si dejte daleko od postele

Kdybych měl dát pouze jednu radu, jak ráno zaručeně vstát, asi bych dal tuto: „Nikdy si nenechávejte budík u postele! Nikdy budík neodkládejte. Nikdy si nenastavujte více budíků.“ Jakmile budík zazvoní, vstaňte z postele, běžte ho vypnout a opusťte ložnici. Tak jednoduché to je. 🙂

Pořádně se proberte

Jakmile jste na nohách a pryč z ložnice, máte vyhráno. Teď už jen pořádně dokončit proces probuzení a nastartovat se na nový den. Běžte do koupelny, opláchněte se studenou vodou nebo si dejte sprchu. To Vás zaručeně probere a do postele už se nevrátíte.

Doplňte sílu

Den je potřeba začít doplněním tekutin a energie. Doporučuji se po dlouhé noci prvně pořádně napít a až po nějaké době (1/2-2 hodiny po probuzení) se nasnídat. Díky tomu budete mít dostatek energie na celé dopoledne.

Dodržujte zásady zdravého spánku

Těchto několik zásad jsem zmínil už v minulém článku. Koukejte si je pořádně pročíst, všechny jsou stejně důležité. Patří mezi ně kvalitní postel, večerní rituál, spánková hygiena, správná spací poloha a samozřejmě optimální délka a čas spánku.

Postupujte pomalu a trvale

Není třeba začít vstávat hned o dvě hodiny dříve, než jste vstávali do teď. Postupujte pomalu, podle svého tempa. Například posuňte každý týden čas budíku o čtvrthodinu dopředu, dokud se nedostanete na svůj optimální čas. Pokud máte rádi radikální změny, klidně do toho běžte naplno. Ale upozorňuji vás, že ze začátku to bude těžké. Ale co není, že? 🙂

Prostě si zvykněte

Začátky jsou vždy těžké, ale člověk si zvykne na cokoliv. Otázkou zůstává, zda o to máte zájem? A na tuto otázku si musíte odpovědět sami. Pro mě je ranní vstávání ideální, ale nemusí být i pro vás. Svá proč jsem uvedl v prvním článku zde a je jich samozřejmě mnohem více. Posuďte sami, zda je pro vás ranní vstávání vhodné a chtěli byste to změnit. Pokud ano, nezbývá vám nic jiného než opustit svoji komfortní zónu a posunout se tam, kde chcete být. Vždyť život o ničem jiném ani není. 🙂

Kreativec se srdcem dobrodruha, věčný optimista a idealista, který na sobě musí vše vyzkoušet a jde si svojí vlastní cestou...
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tvé osobní údaje použiji pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů